Rizikové scénare

Modul Rizikové scenáre je základný modul na definovanie súvisiacich vstupov do rizika. Môže byť chápaný aj ako katalóg rizík. V rámci tohto modulu sa definujú jednotlivé súvisiace väzby medzi aktívami/procesmi/aspektami, podpornými aktívami, zavedenými opatreniami a následne medzi hrozbami a zraniteľnosťami/koreňovými príčinami.

Integrita systému je navrhnutá logikou, ktorá nedovoľuje v rámci aktív/procesov/aspektov, podporných aktív a zavedených opatrení definovať väzby, ktoré spolu nesúvisia. Tým sa zabezpečuje správnosť informácií.

Väzby hrozieb a zraniteľností/koreňových príčin s aktívami/procesmi/aspektami, podpornými aktívami, zavedenými opatreniami identifikuje manažér sám podľa svojich znalostí z reálneho prostredia (alebo mu s tým pomôžeme v rámci implementácie).

Spôsob definovania rizikových scenárov v zmysle logiky systému ponúka rôzne spôsoby prístupu k rizikovým scenárom či už na úrovni početnosti scenárov alebo na úrovni uhla pohľadu na hlavný predmet rizika.

Ako vstupy sa využívajú:

  • primárne aktíva/procesy/aspekty
  • podporné aktíva
  • katalóg opatrení
  • katalóg hrozieb
  • katalóg zraniteľností/koreňových príčin

Rizikové scenáre sú využívané aj v rámci analýzy rizík, riadenia auditných zistení, či incidentov a udalostí.

Ďalšie nástroje systému WebArat
Compliance
Systems and Organization Controls (SOC 2) je štandard pre hodnotenie ...
Vzdelávanie
Základný modul funkčného vzdelávania je určený všetkým ...
Kontroly
Kontroly predstavujú nezávislý zdroj informácií a týkajú sa všetkých podnikových ...
Výstupy
Modul Výstupy slúži na operatívne zisťovanie súvislostí a väzieb v rámci systému ...
Dokumentácia
Nevyhnutným prvkom riadenia je správna a aktuálna dokumentácia, ktorá obsahuje ...
Tretie strany
Evidencia všetkých dodávateľov a odberateľov je vedená v module Tretie ...

Prezentácia systému WebArat

Spoznajte informačný systém pre riadenie kybernetickej bezpečnosti, GDPR, ISO noriem, správu dokumentácie a riadenie procesov

Počas prezentácie spoznáte kľúčové funkcie informáčného systému a spôsob, akým zabezpečuje legislatívne a bezpečnostné požiadavky vašej organizácie

Trvanie: 1 - 2 hod.

Užitočne strávený čas, počas ktorého zistíte, že aj náročné úlohy je možné zvládnuť! Stačí správny nástroj a systematický prístup.

Forma: osobne / online

Už nemusíte odkladať Váš prvý krok. Vyberte si formu, ktorá Vám vyhovuje a napredujte. Stačí vyplniť a odoslať jednoduchú žiadosť.

Cena: zadarmo

Ceníme si Váš záujem a dôveru. Máte našu plnú podporu. Úvodnú konzultáciu Vám preto ponúkame úplne zadarmo.